Les empreses amb un ADN disruptiu innoven amb gran rapidesa per guanyar quota de mercat i avançar-se als competidors, que segueixen atrapats en models més convencionals i lents. Moltes vegades els que no emprenen aquesta transformació creuen que la disrupció és una cosa que només afecta les empreses tecnològiques. Però s’equivoquen. Tots els mercats s’estan veient afectats per la celeritat del canvi, i en tots els àmbits la tendència és caminar cap a allò digital.
També al sector immobiliari, on la irrupció digital no és recent. Fa anys que utilitzem serveis com Idealista, Airbnb o altres de semblants, però algunes circumstàncies, entre elles l’aparició de la COVID-19, han impulsat el procés de transformació del sector i alertat els seus professionals: el que semblava un canvi lent ha vingut per quedar-se. És el protech: laplicació de tecnologies innovadores a les necessitats del mercat immobiliari.
Qui, dins del tradicional món immobiliari, ignori aquesta revolució està condemnat a la marginalitat. Però els que segueixin les guies d’aquest llibre pioner, escrit per especialistes del sector, es trobaran en una posició immillorable per automatitzar processos, oferir millors solucions, aportar valor afegit als clients i, en definitiva, diferenciar-se i prosperar.
Sinopsi
Les empreses amb un ADN disruptiu innoven amb gran rapidesa per guanyar quota de mercat i avançar-se als competidors, que segueixen atrapats en models més convencionals i lents...
Temàtica
General | Tecnologia
Entrevista a l'autor
Sobre l'autor
Vicenç Hernández Reche (Barcelona, 1977) és economista, PhD en Psicologia Econòmica, MBA per Esade i PDG per IESE. Entre molts altres càrrecs, és CEO de Tecnotramit, president de l'Associació d'Agents Immobiliaris de Catalunya (AIC), president de l'Associació API Nacional i membre honorífic del Consell Superior Europeu de Doctors (CONSEDOC). És inversor i membre del Comitè Assessor i de Direcció de diverses empreses del món proptech, fintech i de la consultoria. Així mateix, és professor associat de diferents universitats i escoles de negocis a Espanya i Llatinoamèrica, on imparteix classes i conferències sobre direcció estratègica, finances i economia conductual.
Anna Puigdevall Sagrera (Barcelona, 1968) és llicenciada en Ciències Físiques, postgraduada en Direcció General per la UOC, i posseeix dos mestratges, una en Màrqueting i Auditoria Informàtica i una altra en Direcció d'Empreses de Serveis per Esade. Actualment és la directora general de l'Associació d'Agents Immobiliaris de Catalunya (AIC) i de l'Associació API Nacional. Ha dirigit una start-up tecnològica del sector visual i ha combinat la seva activitat empresarial amb la docència universitària.
Gustavo A. López Pecho (Barcelona, 1974) és diplomat en Ciències Empresarials. Actualment és COO de l´Associació d´Agents Immobiliaris de Catalunya (AIC) i de Tecnopi, empresa dedicada a oferir serveis als agents immobiliaris. Així mateix, és fundador i director del projecte www.mapaproptech.com, referència a Espanya de l'ecosistema proptech per a agents immobiliaris, i està considerat un dels influencers més importants de proptech a Espanya